tisdag 4 september 2012

Hemmafru? Jag? ALDRIG!

Att gå hemma är inte riktigt min grej, det är skönt nångång men nä.

Idag har jag tvättat, städat, tvättat, städat och allt som ingår i dom två orden. Barnen är dessutom hemma för Vilmer är så förkyld detta innebär att jag sprungit i trappan 711 ggr... Ljuger inte om jag tagit trappan närmre hundra ggr! Inte suttit en sekund på häcken förutom vid frukost och lunch. Det är också en sak när man är hemma med barnen, mat mat mat och åter mat ska dukas fram och tillbaka. Vi har inte ekonomi att varenda lediga dag äta ute eller fika på något fik, det blir nångång.

Jag behöver nog inte gå på gymet idag iaf.

Tillbringar man sina lediga dagar med att städa tvätta och ta hand om barnen och struntar i mobil, dator och film så rör man på sig, ett som är säkert!

Nu ska jag fortsätta mitt hemmafrujobb... En maskin tvätt klar igen, Tuva galer från ovanvåningen, det ska dammtorkas nere och dammsugas nere.... Hejåhå så tråkigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar