måndag 5 december 2011

Renovering av trappan!

Igår började projekt trappan! Hela ska slipas och sedan målas vit! Äntligen:-) Det kommer lyfta hela nedanvåningen & badrumsdörren ska bytas ut mot en vit!
Jonas höll på hela dagen igår med att slipa. Jag & Tuva höll oss antingen ute på lekplatsen eller stängde in oss på hennes rum & lekte.
Nu är i princip hela vårat hus täckt av damm från slipningen. Vi dammsög hela huset igår, tvätta golven & torkade av idag finns de dammet överallt igen & jag håller på att få magsår på det! Så min lediga dag ska tillbringas som städerska... MEN de kommer bli fint!!!
Sen hoppas jag vi början på nästa år kan måla hela huset egentligen. Det är dags igen & få upp lite nya tapeter.





1 kommentar:

  1. Hejsan,
    vad härligt att göra om trappen! Det skulle vara roligt om du vill visa upp ditt projekt på Byggla.se. Är du intresserad kan jag erbjuda en morot. Vi har även en golvtävling och badrumstävling som pågår just nu. Maila mig på vendelabyggla@gmail.com så berättar jag mer!
    /Vendela

    SvaraRadera