måndag 9 april 2012

Pappa är hjälte!

I barnens ögon är nu pappa en RIKTIG hjälte!!! Lyckligast och stoltast över Jonas nya arbetsplats är nog Vilmer & Tuva. Vilmer tycker det är sååååå coolt att hans pappa nu kör ambulans:-) Jonas hade med sig lite kläder hem igår & Tuva har typ bott i den ena tröjan, hon leker att hon är pappa och kör ambulansen:-)

Jag är främst tacksam över schemat! Underlättar våra liv något enormt mkt och gör att vi faktiskt träffas mer än i dörrhålet nu. Jonas pluggar ju samtidigt en vub på högskolan i Lund så han är liksom inte sysslolös...

På torsdag jobbar vi natt båda och då sover barnen hos mormor & morfar. Behöver jag ringa ambulans på torsdagnatten på jobb är det kanske mannen min som hämtar...haha:-)

Tuva somna kl 16 idag och va totalt borta...18 fick jag liv i henne igen så ni kan ju lista ut HUR pigg den sessan är nu...busen avlöser varandra. Får bli så idag! Barnen har ätit som hästar idag, Linas matkasse middag idag, stekt spätta, kokta potatisar, kokta morötter och kall sås med dill & stenbitsrom!

På mitt schema står egentligen Fit test men då natten gav mig ett milt nackspärr låter jag kroppen vila så kör jag testet plus gymet imorn.

Om Tuva somnar nångång idag tänkte jag sjunka ner i soffan, se Titanic & mumsa på en nybakt kanelbulle!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar