lördag 14 juli 2012

Nä...inte idag heller!

Går runt i min mysdress i velour, strumpor och linne under. Ska man inte den 14e juli vara sommarbrun, tassa runt i bikini på stranden, känna grilldofter varenda kväll och njuta ute? Nä då får man se till att åka söderut. Vaknade imorse och tänkte att kanske vi iaf slipper regnet, vi får vara glada för det lilla men nä... Barnen har lekt ute hela fm, sen vid 12-tiden hoppa jag på cykel med barnen i kärran bakom och cyklade iväg till en stor lekplats i andra änden av Lomma. Oskar kom också dit, massa lek! Senare kom Magnus också dit, Oskars pappa. Då blev det fotboll!
Sen från ingenstans smällde åskan till, kort därefter kom regnet. Fick snabbt in ungarna i kärran så dom slapp bli blöta och DÅ kom regnet. Nu talar vi om nått vanligt regn...utan REGN ÖSREGN!!!! Regn och åska...jag med cykel och 2 barn (som visserligen satt skyddade) långt hemifrån!
Jag va lika blöt när jag kom hem dom om jag duschat med kläderna på!!!
Det va tacken liksom...

Skulle allvarligt kunna dra igång värmen hemma.

Drömmer mig återigen bort till värmen... Jag behöver sol, klarblå himmel, värme, massor av bad! Tror hösten kommer bjuda på ett STORT antal depressioner...det är inte konstigt! Folk jobbar & sliter som djur hela året väntar in semestern och solen. Men vad får dom? Regn, mörka moln, kyla, åska, mörker....som vilken höst som helst!
Nä det är inte kul nånstans!!!!

Ska kolla restresor varenda dag! Kanske vi kan komma iväg i september....jag vill önskar och behöver detta!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar