torsdag 19 juli 2012

Och man undrar!?

Jag ska på tjejmiddag i Tygelsjö ikväll, en tur som med bil tar mig 20min från dörr till dörr med bilen!
Eftersom det kommer intas lite alkoholhaltiga drycker tänkte jag ta bussen... GISSA vad det tar i enbart resetid?!? Jo 1 1/2h plus promenad till och från busshållsplatsen. Detta innebär att jag måste spendera 3(!!!!!)h på buss idag... DET är sjukt! 3h med bilen hade jag tillbringat 40min i restid. Jag är ingen bussmänniska och kommer aldrig bli. Det tar alldeles för lång tid helt enkelt när man bor utanför som vi. Och när jag ska hem går det väl 1 buss i timmen.... Usch nä det är bara jobbigt!

Så Skånetrafiken, idag åker jag med Er BARA för att min plånbok inte är fet och tillåter taxi Lomma-Tygelsjö.
Inte för att spara pengar, spara på miljön eller för att det är smidigt utan bara för jag är tvungen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar