fredag 9 september 2011

Denna morgon...kaos!!!

Vilken jävla morgon...den började egentligen inatt då Tuva några minuter i tolv vaknade helt hysterisk! Hon hittade inte rätt napp, kiss i blöjan & ville ha välling...ja ni förstår vilka problem;-) Hittade nappen, fick bytat blöjan, gjort välling & henne i säng igen. Men tro inte hon tänkte sova då...jo om jag satt på golvet. Så där satte jag mig och hon somnade, jag reste MIG och vips så tittade hennes ögon på mig och små ord men: mamma sitta här hördes...satte mig igen och så höll de på! Halv två somnade jag igen.
5:50 vaknade Tuva igen...
Sen fortsatte morgonen med att Tuva fick ett utbrott för att hon inte hittade farmors vovve i denna hysterin skrek hon att farmor satt där nere i soffan. Farmor va hos oss igårkväll, när Tuva la sig satt farmor i soffan...så Tuva trodde hon satt där även nu.
När vi gick nerför trappan snyftade Tuva och väntade på att få se farmor men istället möttes hon av en tom soffa, kastade en blick utmot carporten...farmors bil borta. Nya krokodiltårar rullar, Tuva kastar sig på golvet och skriker efter farmor....
Vilmer vaknar och klagar på ont i magen och vill INTE på dagis!!! Är så ledsen. Vill göra kryss så jag tar fram lappen på kylen där vi sätter ett kryss varje dag fram till resan. Men den åker i golvet, tårarna forsar för han vill ha boken med svarta pennan...panik!
Han fick en jättebra pysselbok av farmor igår när vi träffades på Limhamns fiskbod för lunch. Tyvärr la vi den sen i farmors ryggsäck och där glömdes den...

Mitt i allt detta kommer Tim hem igen (som skött sig exemplariskt idag) som gått till skolan, hans mobil funkar inte. Ett rött kryss över dom där plupparna som visar täckningen. Han vägrar gå till skolan om inte den funkar... Bara att ringa telenor...Tick tack Tick tack tiden gick! Tillslut framme & vi fick igång mobilen & han begav sig till skolan!
Vilmer gömde sig och grät omvartannat för han inte ville till dagis...så jag gav upp. Han fick vara hemma idag.
På med kläder på barnen i vagnen & iväg. Halvvägs till dagis...Tuvas nappar...bara att vända hem igen...
Hämta napparna och går igen!
F*n!!!! Vab lappen...vänder hemåt IGEN hämtar lappen, lämnar en glad Tuva, meddelar Vilmers avd att han blir hemma sen HEEEEM!

Nu tittar Vilmer på film och jag njuter av varma mackor & oboy! Inte så GI men just idag kan jag inte bry mig mindre!!!!
Published with Blogger-droid v1.7.4

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar