lördag 11 juni 2011

En bra kvinna reder sig själv...

Mannen har återigen jobb hela dagen inför kalas... Det är inte lätt för oss att få ihop kalas om helgerna då vi knappt är lediga några. Detta är Jonas lediga helg med lördagen förvandlades visst till jobb 6:45-22. Vilket då innebär att ALLT som har med kalaset att göra imorgon läggs på mitt ansvar. 

Så idag har jag förutom att ta hand om 2 barn med allt va det innebär, fixat frukost, lunch, mellanmål, middag & all disk som där följer med... så har jag:
*Klippt hela långa häcken på framsidan (sammanlagt 3 häckar).
*Klippt gräset både på fram- och baksidan.
*Sopat, räffsat & fått upp allt skit som blir efter häckklippning och gräsmattsklippning.
*Tagit bort massvis av ogräs i rabatten och ett antal maskroser i gräsmattan.
*Städat poolen, fyllt den och stoppat i 3-i-1 tabl.
*Handlat allt inför barnkalaset imorgon.
*Varit på Toys ´r us och handlat till kalaset.
*PLOCKAT PLOCKAT & PLOCKAT här hemma.
*Liten ommöblering i hallen.
*Dammugat nedanvåningen & torkat golven.
*Dammtorkat nedanvåningen.
*Skurat badrummet nere.
*Kört 3 maskiner tvätt, hängt, vikt & lagt in.

Som om inte hjärnan gått på högvarv idag så har Tuva varit på ett uruselt humör...gråtit & skrikit sen hon vaknade till 20-tiden ikväll... Stressad upp över öronen har jag känt mig redan och de gjorde inte saken bättre som hon varit. De va bara att stänga öronen, känna lugnet och följa min att göra lista systematiskt!

Nu har Tuva somnat-hoppas jag...! Vilmer spelar lite Star Wars och jag sitter för första gången ner idag om man bortser från måltiderna. Ska snart sjunka ner i liggläge  och göra absolut INGET mer! 

3 kommentarer:

  1. Hur manga timmar har du pa ett dygn med allt det gjort! Du ar verkligen super mamma och superfru. Din man har verkligen haft tur och fatt dig som fru.

    Tycker du ska ta dig ett glas vin ocksa sa du riktigt slappnar av och imorgon far du ta det liiite lugnt :)

    -Caroline

    SvaraRadera
  2. Jag trodde forresten hack klippning var mannens jobb...ooops blev det for kons-specifikt nu haha.

    -Caroline

    SvaraRadera
  3. Öppnade en iskall.päroncider innan & satte mig för att hålla koll på barnen i poolen. 3 klunkar sen hällde jag ut den...blev ett glas vatten istället!

    Jag hade behövt 48 timmar...har varit grymt effektiv! När pastavattnet kokade hade jag 8 min "ledigt" så då tvättade jag alla golven nere! Har gått i ett kan jag säga från den ena saken till nästa!

    Jo det är väl mannens jobb men jag gör det oftast:-)

    SvaraRadera