tisdag 14 juni 2011

Sjukling...

Imorse när jag kom hem sov hela familjen fast kl va 8! Gick upp &där låg Tuva vaken i sin säng. Hon va så varm! 38.5 i temp...så det fick bli vab inatt. Sovit 2 timmar efter en hel natts jobb så jag är liiite trött nu! När Tuva vaknade efter sin middagssömn hade febern ökat till 39.3. Fick tid på vc eftersom Tuva klagat en veckas tid när hon kissar. På vc tog dom temp...37.8!!! Aldrig sa jag, hon hade nyss 39.3 & jag tar temp i rumpan vilket ger säkert resultat! Varför ska dom envisas med att han sånna skittermometrar när dom INTE KAN TA det korrekt???? 1 1/2 timme senare va vi hemma från vc med en remiss till barnakuten...tydligen får dom inte behandla barn under 2 år med urinvägsproblem...suck! Känns lite överarbetat att åka till akuten för det!
Tog nyss tempen & nu va den uppe i 39.9 så nu har hon fått en ny dos Panodil. Hon somnade precis sittandes i min famn med bar rumpa med en mugg under sig i hopp om några droppar kiss... men icke! Har lagt henne i soffan på en tjock handduk & en vikt öppen plastpåse i hopp om att hon kissar i sömnen så vi får detta ur världen! Vägrar tillbringa tid på akuten för att hon ska kissa där. Det fixar vi hemma tids nog så kan jag köra in med ett fyllt rör urin istället så går de kanske liiite fortare där!
Published with Blogger-droid v1.7.1

3 kommentarer:

  1. Världens bästa knep för att få dom att kissa är att sätta fötterna i ett fotbad. Hoppas hon redan har kissat.

    SvaraRadera
  2. Tack!!!! Det har jag aldrig hört innan men ska prova det nästa gång!:-)

    SvaraRadera
  3. När Emilia var liten satt vi en gång på barnakuten i 6 timmar och väntade på att hon skulle kissa. Sen kom en annan sköterska och satte hennes fötter i en skål med vatten och hon kissade på tre röda. Så det funkar bra.

    SvaraRadera