lördag 18 juni 2011

Hippi doktor och fotbollsmatch!

Dagarna som gått har bjudit på läkarbesök för Tuva först på vc sedan vidare med remiss till barnakuten för misstänkt UVI.  Vår vc tar inte barn under 2 år med urinvägsproblem... Att sitta på barnakuten för en UVI känns LIIIITE överarbetat!
Med tanke på den idiotläkare vi fick där så ångrar jag mig att vi åkte dit. Skulle stått på mig och krävt att vc tog det. Hippi dr gjorde en minst sagt halvdan undersökning som innehåller flera briser och till råga på allt skriver han ut antibiotika till henne i TABLETTFORM?!?!? Enligt den ordinationen så skulle Tuva svälja 9 tabletter OM DAGEN...vilken 1 åring kan det?? Orkar inte rabbla upp allt här men han kunde inte förstå problemet med det... IDIOT!

Igår va Emma här med Liam & Eric. Vilmer & Liam är bästa kompisar så det blev mkt lek trots att Vilmer hoppa 2 ett ben pga 2 mindre operationer efter 2 stickor i ena foten:-)

På kvällen igår hade Tim match i Lund så vi åkte hela familjen tillsammans, regnet va över och solen kom fram. Vilmer lekte med Davids syster Emma som också va med & Tuva lortade runt i leran uppe i skogen! Tim va lagkapten, satte 0-2 målet & spelade en bra match! Tyvärr blev det förlust med 4-3. Vi va inte hemma förrän 20:30 vid det laget hade Vilmer somnat i bilen. Tuva la sig direkt & Tim kröp ner och tittade på Pirates of Caribbean 1.

Vid 21:30 åkte jag till jobbet. Natt 1/3 är nu gjord. På morgonen kom jag hem till en liten kille som va brännhet. Nu är det alltså Vilmers tur. Nu går sjukdomarna bara runt bland barnen här sen 2 veckors tid!

Jag vaknade upp idag till ljudet av bus i trädgården. Jonas busade med Tim & Vilmer så deras skratt hördes lång väg.

Jonas & Tuva har precis varit en sväng till affären med cykeln. Barnen har önskat taco till middag! Lustigt ibland, när jag vaknade va jag inte alls sugen på pannbiff med stekt lök, potatis & brunsås som de va tänkt utan just TACOS!!! Ska bli så gott! Blev ju inget speciellt fredagsmys igår eftersom det va sen fotbollsmatch och Vilmer somnade i bilen så vi tar det idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar