torsdag 24 november 2011

30års fest!!!!!

4e feb är bokat & barnvakt fixat för DÅ blir det FEST!!!
Idag kom inbjudan till Cissis 30års fest, ska bli så jäkla skoj & vad jag längtar:-) Barnpassningen ska vara över hela dagen efter också, då ska vi ligga trötta (bakis) se film & äta fet hämtmat samt med 2 l coca på bordet. JAPP så ska de bli:-)

Imorse efter att vi lämnat Tuva på dagis körde vi in till stan. Vilmer är hemma med feber & förkylning så han packade vi in i bilen med. Lämnade Jonas på ambulansen vid Heleneholm där han skulle göra ambulanskörprovet. SJÄLVKLART gick det bra! Intervjun med tummen upp-check, simprovet-check, körprov-check nu är det bara hälsoundersökningen kvar!
Vilmer och jag körde vidare till min mamma på jobbet för att få min hand omlagt, såg mkt bättre ut idag. Kliar som S*TAN men det är ju ett tecvken på att det håller på att läka. Tror nog jag ska få klartecken imorgon för att kunna börja jobba på måndag. Efter det körde vi vidare till Triangeln, jag hade lovat Vilmer nya kläder till sin nalle från Build a bear. En polisuniform valde han och gympadojjor, så nu är nalle fin!
När vi va redo att gå ringde farmor då va hon också på Triangeln så vi strålade samman en kortis. Gick till BR där Vilmer (som har farmor lindat runt lillfingret) fick välja en present för att han va sjuk....:-) Han valde en legopaket med Ninjagoborg!
Ni förstår vad vi leker med här hemma nu va? Tuva hon har snott byggbeskrivningsboken och har den som målarbok.

Vid 13-tiden kom Gittan hit på en fika och massa skitsnack! Tack vännen för titten!!!!!!!!!!!

Nu har vi hämtat hem Tuva från dagis och det börjar bli dags för mig att fixa middagen. Matkonst på hög nivå idag...köttfärssås. Att man aldrig tröttnar på det, inte jag iaf!

När barnen har somnat ikväll ska jag tända ljus, njuta av skenet från ljusstakarna och stjärnorna i fönstret, släcka tv.n och läsa uppkrupen under en filt i soffhörnet. DET är kvalitetstid för mig.

Just det, min SNÄLLA FANTASTISKA SVÄRMOR har köpt denna till mig! Japp, jag älskar henne väldigt mycket!


1 kommentar: