söndag 20 november 2011

Enarmad...

Igårkväll lagades det god middag. Vi skulle njutit av kycklingfile med blue cheese inuti som sedan skulle lindas med bacon, till detta smörstekta champinjoner, klyftpotatis & rödvinssås. Men istället för att sätta oss till bordet lyckades jag välta ut en hel kastrull med kokande vatten över min hand...även knät & ena foten fick också vattnet på sig.

Istället blev det alltså samtal till SOS & en ambulans. Tårarna forsade på mig av smärta. Det gjorde så vidrigt ont!!!!! Fick morfin såfort ambulansen kom. Jag hade DIREKT efter olyckan satt mig i duschen & där blev jag sittandes för att kyla handen. Sen packades hela handen in i ett helt gäng med speciella tvättlappar som va indränkta i aloe vera samt foten & knät. Färd in till lunds akut där akutteamet stod redo när jag kom in.

Kl 23 fick jag åka hem igen. Drogad till tusen på morfin & tramadol. Samt med 1 & 2 gradens brännskador. Handen är helt inpackad & ska läggas om på måndag igen. Fot & knä också omlagt.

Så här sitter man nu, enarmad & lite lullig efter morgonens Tramadoldos.

Tack min älskade man som följde med mig & Tack bästa Carita som kom och tog hand om barnen, städade & fixade mat!!!!!


1 kommentar:

  1. Nä fy vilken kväll!! STACKARE! Gör ju svinont att bränna sig.
    Hoppas att det blir bättre snabbt!
    Kram kram

    SvaraRadera