måndag 7 november 2011

Nya roller!

Idag har det varit tunga besked... Dagens möte blev inte som mormor tänkt sig. Det blev ett tufft uppvaknande. Denna grymma sjukdom...usch!
Hon har varit så stark alltid, en riktig krutkärring men idag revs muren på riktigt, idag orkade inte hennes styrka mer. De inre blottades...rädsla och tårar. Hennes idag lilla hand i min som nu är den stora trygga.
Nu är det min och vår tur att finnas, stötta & hjälpa henne igenom hennes tuffaste resa.
Jag är uppvuxen med väldigt närvarande morföräldrar som ALLTID funnits där, alltid!!!

Så nu byter vi roller, nu vänder jag min trygghet mot henne, min hand, min famn & min kärlek till en fantastisk mormor.

Det ser tyvärr mörkt ut men med lite tur & kärlek vinner vi mer tid.
Jag lovar göra allt jag kan för att hjälps dig med det du behöver.

Älskade fina mormor <3

1 kommentar:

  1. När mamma var sjuk så tyckte jag att det var väldigt skönt att få ge tillbaka trygghet och att få ta hand om min mamma efter alla år som hon tagit hand om mig. Det ger en lite kraft och man fokuserar på att vara stark och trygg i och med ens "uppgift". det hjälpte mig väldigt mycket.

    Hälsa Leni! Kram

    SvaraRadera