måndag 18 juli 2011

Tuva

Ibland blir JAG tårögd av lycka, nyss va ett sådant tillfälle. Tuva är i en så otroligt härlig ålder & fas nu. Hon fixar donar & har så otroligt mycket rollekar för sig. Att hon har ett så otroligt utvecklat tal för sin ålder (1år & 10månader) förstärker säkert det hela. Hon är fullproppad med ord & säger nu meningar med upp till 5 ord! Att lyssna på henne när hon leker med dockor, bilar el bara är i sandlådan är en fröjd! Nu ikväll lekte hon med lera när jag plockade undan efter middagen. Hon berättade om sina fiskar & maskar hon gjorde, dom pratade med varandra osv. Sen blev det snabbt in på toaletten för att kissa-spola-tvätta händerna. Sen fortsatte hon att tvätta hela sig själv & hon pratade på om allt, helt plötsligt hörde jag henne ha ett samtal med morfar. Smög in & där stod hon med ena handen mot örat, lekte att det va en telefon & i andra änden va morfar samtidigt som hon tvättade sig med en tvättlapp med andra handen. Nu har hon lagt en handduk på bordet, en tvättlapp på var ben & tittar på Rio:-)

Min fina fina flicka vad jag älskar dig!!!! Vi ska ha lite egentid i sommar bara VI <3
Published with Blogger-droid v1.7.3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar