måndag 21 maj 2012

24:43

Igår sprang jag 5km på 24:43!
Som tack för det fick jag ett migränanfall från helvetet:-( Har börjat få migrän igen. Haft 4 anfall nu på rätt kort tid... Och det är inga "jag har ont i huvudet" utan det är migrän. Har lidit av migrän sen högstadiet. Men sista åren har jag i princip haft noll fram tills för ett tag sen. Vet inte vad de beror på.
Gemensamt för dom är att det nu varenda gång börjar med att synen blir oklar och fläckig. Ungefär 1-2h efter det så kommer migränen på allvar.

Barnen skulle sovit hos mormor & morfar (för att jag skulle jobbat natt och Jonas började 7 idag) o jag skulle jobbat. Men fick sjuka mig, att åka till jobb va inget alt hade kört av vägen om jag satt mig i en bil!
Barnen fick bli hemma och jag försvann in i migrändimman... Fy fan!

Idag har jag mest tagit det lugnt för att undvika ännu ett anfall. Plockat undan, dammsugit här nere, ätit, tömt diskmaskinen, fixat med tvätten, solat och kopplat av.
Ikväll hade jag tänkt mig en timme på crossen!

Va hos mormor igår och hon undrade då om jag bar morfars ring. De gjorde jag inte då för tanken har inte slagit mig. Men nu gör jag! Satt den mellan Vår vigsel- och förlovningsring.
Ska in och visa mormor en dag snart, kommer göra henne lycklig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar