torsdag 24 maj 2012

Ta hand om varandra

Jag följer några bloggar, en av dom är om Sophie med bröstcancer och en annan är Sophies svägerska Daniella som även är lillasyster till en gammal klasskompis till mig. Daniellas blogg innehåller allt och är till stor del himla rolig!
Men nu vilar ett svart moln över deras familj:-( Daniellas inlägg igår innehöll rädslan, sorgen men mkt kärlek. Mina tårar rann och en obehaglig klump i magen smög sig på. Lilla Sophies kamp är slut och tyvärr vann cancerjäveln...hennes hjärta slutar snart slå och ensam kvar lämnas hennes man och deras lille son. Hon är inte ens 30 fyllda och nybliven mamma. Vad är det för jävla värld????
Jag känner oerhört för hennes nära och kära men även för henne, fy fan vilken fruktansvärd ångest. Vilken panik och rädsla... Det är väl varje mammas mardröm.... Usch det är så vidrigt så vidrigt! Så unga människor ska inte få drabbas!!!

Satt här inatt och mådde riktigt dåligt av det. Va tvungen att skicka iväg ett sms till Jonas med några fina ord, en kärleksförklaring!

Vad är lite skit i hörnen, ogräs i rabatten, dåligt med pengar eller vad de nu kan vara.

Ta hand om varandra och visa kärlek. Jag hoppas Jonas, jag, Tim, Vilmer och Tuva aldrig kommer drabbas av den jävla sjukdomen och ta någon av oss i förtid!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar