tisdag 15 maj 2012

42

Står stadigt på jorden de gör jag iaf! Efter mitt två TIMMAR långa besök på Löplabbet igår vet jag nu det!

Efter att ha stått på spegellådan, fått mina fötter genomklämda, fått fötterna synade i olika rörelser sen sprungit på löpbandet med 10 olika par skor så fick jag veta att:
Jag väljer skor från herravd när det kommer till löpning
Jag har strl 42 i dom flesta märkens
Att mitt löpsteg va PERFEKT!
Isättningen i marken va stark, rak och jämn!
Träna upp fotens stabilitet helt onödig.
Naturbegåvning? Japp!

Han som hjälpte mig sa till en annan kund att MITT löpsteg och min isättning skulle han haft för det är så de ska se ut:-)

Löpning är alltså min lott i livet, tur jag kom på de nu vid 33års ålder då!

Med mig hem följde alltså inte ett par rosa eller lila, va bara att glömma, men däremot ett par superskor perfekta för just min typ av fot! Dom kostar en slant ca 1200-2000:- men de får man räkna med om man vill ha en riktigt bra sko även ute i vanliga sportbutiker. Skillnaden är att nu VET jag att denna är perfekt för MIG! Vilken djungel de va med löparskor... Men nu har jag dom och idag blir första passet i dom:-)

Råder alla som springer regelbundet några ggr i veckan att göra testerna på Löplabbet och på så vis få RÄTT skor!

Mina är av märket New Balance!

TACK SVÄRMOR FÖR MIN TIDIGA FÖDELSEDAGSPRESENT!!!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar