onsdag 23 maj 2012

Nattsömnen...

Vi som jobbar natt eller som min man 2 skift natt eller dag har ju redan något störd sömnrytm.
Men inatt va de ingen reda alls.., jag va på gymet igårkväll o va väl hemma vid 21:45. Innan jag duschat, ätit en macka och landat med huvudet på kudden va hon ju 23:30.
Vid tolv vaknade Tuva och kom in till oss, kröp ner och sov vidare. Jonas märker ju inte ett skvatt... Vid 01 vakna Vilmer, satt kvar i Sin säng så honom fick jag hämta. Bara det att:
1) Tuva låg redan i sängen
2) pappa låg ytterst
3) Vilmer vägrade ligga bredvid Tuva.
Så han satte sig i fotändan och där satt han. Han ville ligga ytterst. Tillslut flyttade sig Jonas så Vilmer fick ligga ytterst, då kom nästa problem...snor...jag hämtade papper så näsan blev ren och Vilmer la sig...nästan! Då uppstod nästa problem...pappa. Vilmer ville ligga bredvid mamma men de gick inte. Smidigast i allt detta vore ju om pappan här inte sovit så förbannat hårt och varit så trögtänkt utan bara rest sig och lagt sig i nån av barnens sängar men icke! Efter mycket om och men med Vilmer så somnar han men då har ju Tuva vaknat igen... Vi provade komma till sömn men de gick inte. Jonas snarkade, mitt tålamod va slut och Tuva tryckte på sina nappar (ger ett speciellt ljud) så Tuva och jag lämnar rummet . In med henne i sin säng och jag på en madrass på golvet bredvid henne. Vi titta på lite kort sen vid 02:30 nått somnade vi... Ni märker vem som varit vaken va och vilken förälder som sover. Jag blir skogstokig när han sover så hårt och e så jävla seg!
05 vaknade Tuva igen...05:30 somna hon sen ringde min kl 6:30 då va jag INTE pigg... Ska jobba inatt så nu ska jag efter en mysig och lugn frukost ute krypa ner och sova några timmar!
Två nätters jobb väntar...

Så nu sluter jag di blå sen blir det ett Insanity pass! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar