tisdag 29 maj 2012

Oönskad stress!

BVC besök imorse för en 5års kontroll på Vilmer. Älskade unge! 123cm och 23kg stor har han nu blivit. Följer han sin kurva så blir han lika lång och stilig som pappa=)
Han har nu halkat ner på hela streck på medelkurvan på vikten (Ligger nu på +1SD). Allt babyhull är borta, en perfekt och fin kille enligt bvc sköterskan. På längden ligger han fortfarande på översta strecket (+3SD)

Tuva vägde idag 16kg och va 97cm lång, 2år och 9månader.
Fortsätter hon följa sin längdkurva blir hon ca 175cm lång.

Efter BVC lämnade jag gullungarna på dagis sen har jag farit runt som en förvirrad höna...stressad är ett annat namn. Det är inte mycket som stressar mig, men just kalas hemma gör det. Vet inte varför men de gör mig så stressad!
Vill kunna tänka att de blir som det blir och passar det inte gästerna så kan dom gå och jag skiter i det!
Men nä så funkar jag inte alltså. Allt ska helst vara perfekt. Att vi då denna helg ska ha TVÅ kalas, att väderprognosen är regn, Jonas jobbar/har skola hela veckan och dessutom jobbar natt på fredag gör ju inte saken bättre.
All planering ligger på mitt bord. Försökt handla idag de mesta iaf och dra en gräns. Efter samtalet med mamma kändes de lite bättre. Mamma gör 3 olika sorts kakor! TACK du anar inte hur glad jag blev!!!!!!
Nu ska jag försöka oganisera allt, städa och hålla fokus så det blir lugn och ro i min själ.
Regnet hänger som ett mörkt moln över mig....regn på söndag och jag börjar nog gråta! Ev får vi dela upp släkten så ett gäng kommer 14 och nästa 16. För vi får inte på några omständigheter plats alla här inne om de nu ska regna....

Nä, nu ska jag äta upp min macka och göra lite skrivjobb på datorn för DET gör mig lugn!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar