torsdag 3 maj 2012

Då har startskottet gått...

Nu är vi igång, jag och min kollega Patricia! Igår avverka vi första delen nämligen Vårruset! 5km på 32 min är vi nöjda med! I början står de ju typ still och sen får man sicksacka sig förbi alla som går. Målet igår va att springa hela tiden och de gjorde vi utan större problem, jag hade några km kvar i benen!
Igår kändes de verkligen att all träning gett resultat, skitskoj!!!

Däremot MÅSTE jag köpa mig ett par riktiga löparskor, då det blir mkt asfaltslöpning. Mina billiga skor är inte bra!

Nästa lopp vi ska springa är Malmömilen den 16e juni, 10km trodde jag aldrig nånsin jag skulle springa! Nu känns de skitskoj och som en utmaning som ändå känns greppbar!

Efter det väntar i september iForm loppet i Malmö den 23e september. 10 och då är vårt mål att springa alla 10km!

SEN sätter vi full fokus på långdistans och styrketräning för under 2013/2014 ska vi göra TJEJKLASSIKERN!!!!!

Vi har tänkt lägga upp det enligt följande:

2013 juni Tjejvättern 100km
2013 juli Tjej Vansbrosimmet 1km
2013 september Lidingöloppet 10km
2014 februari Tjejvasan 30km

Ev att vi börjar 2013 med Tjej Vansbrosimmet och flyttar ner Tjejvättern till juni 2014!
12 månader har vi på oss iaf!

Nu kör vi hårt Patricia, detta fixar vi:-))))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar