tisdag 31 maj 2011

Cykeltur i sommarvärmen!

Tuva va på dagis igår men Vilmer va hemma hos mig då hans ögon inte vill bli bra. Vi bestämde oss för att ta en lång cykeltur med han i nya kärran, som för övrigt är vårt bästa inköp på länge!!!!

Vi cyklade ut på landet till Zoogiganten, åt glass, tittade på djuren och matade kaninerna, en get och några får. Vilmer va helnöjd när vi sen fick cykla hemåt igen för att hämta Tuva på dagis.

Idag va kalendern tom. Jag är ledig och barnen också lediga, Jonas jobbar 11.30-17. Strax efter nio ringde Emma, då va Liam kletig i ögonen och fick inte komma till dagis. Så vi bestämde träff på lekplatsen. Tuva, Vilmer, Noel, Liam, jag & Emma. Lille Erik sov gott i bärselen hos Emma innan Kes hämtade upp honom. Efter en halvtimme där gick vi hem till oss, med vatten i poolen tog det inte många sekunder innan barnen va avklädda och busade i vattnet. Tuva hoppade i pollen redan 8:30 imorse=) Hon är tokig i vatten! Har börjat inse att på Mallorca i september kommer jag & Jonas vara fastklistrade tillsammans med Tuva i barnpoolen!

Hur som helst så blev de massa lek för barnen här hemma & lite fika. Strax efter 12 begav sig dom hem för lunch och Noel behövde sova. Vi fixade också lunch och sen la Tuva sig. Eftersom både våra dagiskillar är sjuka ska vi inte gå på sommaravslutningen ikväll utan det blir spontan grillkväll hemma hos Emma & Kes istället! Barnen får sin efterlängtade korv med bröd och vi vuxna får chans att umgås.

Spontanträffar är dom allra bästa!!!

Med Jonas Kronan cykel utan växlar och med kärran därbak med en 20kg kille i
blev det allt lite motion! Men härlig sådan=)

En glassbåt under parasollet utanför.

Tama kaniner som åt direkt ur Vilmers hand.

Denna ville Vilmer skulle följa med oss hem, han kan väl åka 
med mig därbak?
Jag vill så gärna att barnen ska få växa upp med djur...

Massa söta keliga getter!

Tuva befinner sig på sin plats i jorden...poolen!

Blivande golfproffs?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar