tisdag 24 maj 2011

Längtar

Jag mår inte alls bra och har väldigt ont. Saknar Jonas & vill bara han ska komma hem. Såg fram emot att han snart skulle komma hem och krypa ner i sängen och hålla om mig...kärlek, värme & min trygghet. Men istället kom samtalet... dålig patient=jobbat över=missat bussen=inte hemma förrän tolv inatt:-( När man har jobb som vi båda har så kan Jonas inte alltid bara gå när ens arbetspass är slut. Som sjuksköterska vilar ett stort ansvar & evig dokumentation innan man kan lämna vidare till nästa. Och på akuten kan vad som helst trilla in. Även för mig i nattpatrullen blir de så att jag inte bara kan gå. Det är trist för den som väntar hemma och idag é de jag. Idag kändes de extra tungt när jag inte vill annat än att ha hem honom eftersom jag mår så dåligt...men men, inget att göra. Säger gonatt till er och önskar mig en lång skön natts sömn utan smärtor & gråtandes sjuka barn...

Gonatt!
Published with Blogger-droid v1.6.9

2 kommentarer:

  1. USCH! Vad har du råkat ut för Sandra?
    Det låter verkligen inget vidare!!

    Hoppas att natten var lugn och att Jonas kom hem i någorlunda tid.

    Krya på dig!

    kramar
    Linda

    SvaraRadera
  2. Jag har tydligen fått en kraftig magkatarr ev blivit magsår...och de gör så ont i magen & ryggen så det inte är klokt:-( Har fått medicin som jag ska prova i 10dagar. Har aldrig haft de innan & hoppas aldrig få de igen för usch så allmänpåverkad jag nu blivit. Vill bara bli frisk. Har varken ork, tid el lust med detta!

    Kram!!!

    SvaraRadera