torsdag 19 maj 2011

Saknar...

Jag saknar Vellinge så mycket! Igår va jag först nere hos Ann, körde via Norra Håslöv till henne...minnen, vilka härliga minnen från åren på gården i Håslöv. Fick en klump i halsen & kände hur ögonen fylldes av tårar. Men inte av sorg bara oändlig lycka!!! Så mycket roligt som hänt och alla UNDERBARA år i stallet både där på vår gård hos Mimmi...med Ninihi, SAGOLIKA ALLEGRO-finns ingen finare häst som vi dansat fram...Beach Boy, Matisse, JAG Anna & Jenny med våra hästar... Med Vellinge saknar JAG alla vänner som varit i Malmö & vänt som nu är tillbaka. Varenda kväll jag kör till jobbet & närmar mig Vellinge el svänger av mot väg 100 så känner jag HEM, det är fortfarande hem. Efter 10 år i Lomma är det hem i Vellinge & de känns ännu mer eftersom nästan alla bor där nu... Jag har framförallt jobbet där. Sen har jag alla mina kollegor där, Therese, Madde, Linda i Trelleborg...Anna i Tygelsjö, Jenny & Mattias i Ö.Grevie, Stickan i Hököpinge, Helene i Hököpinge, Ann i Håslöv & flera stycken till som jag vill träffa igen...Min gamla vapendragare & kollega från Kronodal som troget läser min blogg fina Linda Rosdahl, Gittan, Annemo...frissan...ja där finns massor som man gått skolan med & har lite kontakt med tackvare facebook som är tillbaka i Vellinge igen...min mamma i Malmö & våra fina vänner Markus & Maria samt Cissi & Lasse, min syster Marie i stan...och inte att glömma finaste Maria också i stan. Sen lilla Sofia långt bort i Ystad. Så Lomma...det är superbra fint på alla sätt MEN är på fel sida Malmö!

Jag pendlar redan enbart till & från Höllviken för att jobba så blir det 9mil varje natt. Alla vet att bensinen är svindyr.

Hjärtat är i Vellinge & kommer nog alltid vara, ibland får man bara finna sig i det. Men JAG har en längtan & önskan att kanske vi en dag, kanske när Tim börjar gymnasiet att vi då kan lämna Lomma...Kanske kanske. Det är om 5 år... Vi får se, de får tiden utvisa...men jag längtar de gör jag verkligen!

Kram & nu säger jag gonatt!!!!
Published with Blogger-droid v1.6.9

2 kommentarer:

  1. Gulliga du! Du är välkommen hit när som :-)

    Vi trivs som fisken i vattnet i Vellinge. Men 5 år är ju bara hälften av tiden du har bott i Lomma så det går fort ska du se ;-)

    Ja, tänk när vi båda var på Kronodal...Det var tider det haha. Kul hade vi i alla fall trots allt slit :-D!

    kram på dig Sandra!
    /Linda

    SvaraRadera