lördag 8 oktober 2011

Hösten är verkligen här!

Igårkväll hade vi en lugn & mysig kväll med god mat. Barnen la sig i bra tid så Jonas & jag kunde se Idol:-)
Älsklingen bakade sin browniekaka igår, så det mös vi på med glass till!

Jonas jobbar hela helgen så det är barnen & jag själva. Kl 5:30 bestämde Tuva sig imorse för att stiga upp. Vi la oss inte förrän tolv igår & med 2 glas vin i kroppen också så va huvudet lite tungt.

6 ynka iskalla grader visade termometern ute & vid åtta kom värsta hagelskuren följt av regn.

Vid lunchtid tittade solen fram så jag, Tuva, Vilmer & kompisen Benjamin begav oss till lekplatsen. Två timmar stannade vi där. Det va tre nöjda barn som lunkade hem sedan.

Nu har Tuva somnat i soffan. Vilmer tittar på film & jag tänkte för en gångsskull idag sätta mig ner på häcken o läsa kvällsposten!

Disken klar, sängarna renbäddade, undanplockat, Tuva badad, dammsugningen klar, frukost & lunch klart... En maskin tvätt vill hängas upp...men de får vänta. JAG måste väl inte sköta allt???


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar