tisdag 4 oktober 2011

Veckohandling-check! Tips på middagar!

Vi försöker veckohandla, dels för att det underlättar vardagen när middagarna är planerade samt att man sparar pengar att inte behöva handla flera ggr i veckan.

Idag handlade jag för 15 middagar, pålägg, frukt, 2 pkt blöjor, ingredienser till 10grekiska sallader till mig, kanelbullar, kaffe, bröd, mjölk, fil och sånt.
Allt samman gick på nästan exakt 1800:-
En stor del handlar jag på Lidl & sparar mkt pengar på det. Jag handlar inga konstiga märken utan samma svenska märke som finns på ICA maxi, coop osv.Vår Lidl är fin, prydlig och alltid med färska fina grönsaker och frukt! Varenda vara är billigare och det märks på summan. Det som inte finns där handlar jag på ICA.

Så våra 15 kommande middagar kommer vara följande:

Pasta Cotelli med kycklinggryta
Sprödbakad torsk med ris och kall sås
Köttbullar med makaroner
Köttbullar m kokt potatis & brunsås
Falukorv med mos
Lax med kokt potatis
Fläskfilé sweet chili
Hamburgare med chiliyoghurt, tomat och klyftpotatis
Köttfärssoppa med fetaostkräm
Tacopaj med grönsallad
Smörstekt torsk med champinjoner och bacon
Fläskfilé med ugnsstekta grönsaker på grekiska
Thaifisk med kokos och matvete
Kasslergratäng med mango och ingefära

4 kommentarer:

  1. När räknar du med att behöva åka till affären igen?

    SvaraRadera
  2. Herregud, det är vad vår genomsnittsvecka landar på, 7 dagar...
    Hur lyckas du hålla den kostnaden för 15 middagar...

    / Carro

    SvaraRadera
  3. Det jag behöver fylla på med är mjölk och fil, nytt bröd i början på nästa vecka. Pålägget varar iaf 1½ vecka till. NU bor jag typ granne med Lidl så har inga bensinkostnader el extra besvär för att ta mig dit.

    Jag kan säga att genom att handla på Lidl sparar jag MYCKET pengar. På frukt och grönt är där stora skillnader. På EN liter mjölk skiljer det 4-5kr. Handlar Arla mjölkprodukter då Lidl inte har skånemejerierna.

    Idag hade dom pampers blöjor på ICA för 89:- istället för oftast 115:-

    När dessa middagarna är slut gör jag ny matsedel, skriver upp exakt vad jag ska handla och handlar det. Börjar då på Lidl sen det som inte finns där blir på ICA.

    Färs och korvrätter är billiga alt. Köper alltid nötfärs i storpack från SCAN på Lidl

    Kycklingfilé köper jag alltid Kronfågel när den är nersatt till 49-69:-/kg.

    Småsaker men som blir mkt när man räknar ihop det=)

    Idag blev det pasta (500g spiralpasta för 4:95:- på Lidl) Gryta till det på kycklingfilé 69:-/kg, 2 dl creme fraiche, 1 liten burk tacosås (9:95)
    6 färska champinjoner (250g FÄRSKA för 8:95)1 röd paprika.
    Det räcker till hela familjen plus lunch till Jonas.

    :-)

    SvaraRadera
  4. Jag är imponerad, varje extra ställe att handla på är ett projekt för mig... Avskyr att flänga runt. Men det kanske finns pengar att spara totalt på en månad...
    / Carro

    SvaraRadera