tisdag 8 mars 2011

105 år med rullator!

Varit ute en ordentlig promenad nu med hela familjen. Vi gick bort till dammarna, fikade med muffins & festis! Underbart väder, fick fotograferat lite också. Allt va bra om de inte va för min ork. Efter 50m fick jag sätta mig för att vila. De va hemskt, benen bar mig knappt. Frös enda in i märgen & kroppen värkte. De va precis jag tog mig runt med lite pauser & stöttning på vagnen. Så här känner sig nog våra gamla när dom har värk el riktigt sjuka. Vad har jag drabbats av??? Ingen feber, ingen förkylning, inte ont någon mer stans. Jag "bara" fryyyyyyser något galet & har sån värk i händer, ryggslut, höfter, bäcken, lår, knä & smalben. Har ingen ork pga detta. Känns som dom tömt mitt näringsförråd. Termostaten i kroppen verkar också ha ballat ut. Ligger nu fullt påklädd med fleecejacka & tjock fleecefilt & fryser...samtidigt som benen verkar ottah*lvete!
Kan man få infektion i leder/skelett? Resten av dagen fram till Jonas åker och jobbar lämnar jag allt ansvar till Jonas.
De känns redan som en tuff utmaning att roa Tuva sen, laga middag & få dom i säng själv eftersom Jonas jobbar. Hade föredragit en plats i liggläge resten av dagen...

Kram från 105 åringen....
Published with Blogger-droid v1.6.7

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar