fredag 11 mars 2011

Infektionsakuten i Lund...

Här ligger jag...efter 5 dagar med feber, ont i kroppen, orkeslös, anfådd som en 100 åring & en djävulsk hosta åkte jag in ikväll. Har träffat dr som hörde lite biljud på lungorna, att de va lite trångt & slem i luftstrupen. En rad blodprover är tagna & även TVÅ hemska pinnar uppkörda i varsin näsborre....de va allt annat än behagligt! De ena va ett influensa prov & det andra för att se så de inte växer några bakterier där långt uppe i näsan... Det dryga med detta är att jag nu måste ligga här till kl:01 innan blodproverna är klara. Visar de på baktriell infektion va de troligtvis en lunginflamation. Annars en ilsken influensa (virus) med luftrörskatarr. Så det är bara till att vänta... Ska lägga på nya pengar om 25min. Är inte många meter jag ska gå men hela jag skakar, kan ju stå fula gubbar i nått hörn:-( Usch!

Kram!
Published with Blogger-droid v1.6.7

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar