onsdag 2 mars 2011

Ju fler kockar...

Att ha barnen med i köket när jag lagar mat är både roligt & mysigt! Fast just plural BARNEN vet jag inte...BARNET och då Vilmer är speciellt roligt! Han är intresserad, vill hjälpa till att dela grönsaker, röra i grytor & krydda. Är så glad att han VILL, de ger en mysig stund i köket. Men de kvällar Jonas jobbar har jag TVÅ små kockar....DET är inte lika roligt då jag behöver vara en blandning mellan bläckfisk & spindel! Tuva är ju allt annat än still på samma plats, att laga mat bryr hon sig inte så mycket om men däremot att diska, blaska med vatten, skvätta, röra runt på diskbänken, sätta saker på huvudet & rätt va de är sitter hon I vasken. Vattnet är överallt där de inte ska vara! I samma veva måste jag ha ett öga på maten och Vilmer så han inte glömmer sig och bränner sig. PUST! Det är en fröjd när maten e klar, vi ätit och man får gjort klart i köket igen=)

Efter mormor har Tuva ärvt sin underläpp ( när dom blir sura putar den fram) och kärleken för skor! Min mamma har en uppsjö skor i alla färger, former, mönster & modeller! Tuva hinner bara vakna el komma hem från dagis så drar hon fram alla sina skor och sen vidare till stora byrålådan med alla mössor. Sen är teaterapan igång, hon har då så himla kul och man kan ju inte låta bli att skratta åt henne med den ena efter andra mössan på sne, olika skor på fötterna och iklädd oftast endast en blöja!
GOA BUSIGA UNGE!

Idag va också dags för 18 månaders kontroll för Tuva. Satte mig ner, klockan gick och ingen Åsa kom. Tyckte de va konstigt då hon aldrig är sen. Fick en olustig känsla att jag kanske kommit på fel dag. Mycket riktigt...en hel vecka för tidigt. TYPISKT mig! Knackade på hos Åsa, och fantastisk som hon är tiog hon emot Tuva ändå och fixade dit en dr eftersom det va 18m kollen. Det blev en fet MVG stämpel i rumpan på Tuva. Hon skulle kunna bygga med klossor, säga 8 ord, hämta saker man bad om. Allt detta gjorde hon galant. Efter 2 minuter där inne hade hon väl rabblat upp 10 ord minst för Åsa & Henrik. Hennes ordförråd är nog lätt 50 ord iaf som man förstår. I hennes lilla kropp bor en äldre flicka=) Åsa & Henrik skrattade så åt henne, hon va på sitt topphumör och körde hela sitt titta på mig register visst e jag rolig, duktig & söt!
Tuva vägde nu 12.5kg & va 85cm lång.

Nu när barnen lagt sig och jag fått iordning ska jag luta mig tillbaka i soffan och se en film, hälla upp ett stort glas isvatten och njuta av ett kexchoklad! KVALITETSTID!

Är förresten Lang´s sjukstuga till ända? Tänk om...för en tid iaf...kanske? Vilmer älsklingen va äntligen tillbaka till sig själv igen med sprudlande pigga ögon!

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar