torsdag 24 mars 2011

J*vla cyklar!

Idag ville Vilmer ut & cykla. Så visst skulle han få det! Tuva va också hemma så hon fick ta sin cykel. Målet va Statoil för att köpa varsin glass. Efter 5 METER va jag redan irriterad, försökte finna lugnet... Vilmer har ärvt en cykel som jag nu insett inte är bra. Sadeln är för hög, styret för lågt så han sitter inget bra. Dessutom passar inte stödhjulen, måste vara original och dom finns inte mer. Detta resulterade i många fall för stackars vilmer, då cykeln välte vid minsta lilla ojämnhet. Så jag fick ju hålla i pinnen hela tiden OCH i andra handen hade jag pinnen till Tuva med hennes trehjuling! Och denna förbannade trehjuling, utan styrstång...gaaaah! Tuva svängde ju hit, dit & aldrig dit vi skulle. Så tillslut körde jag Tuva på bakhjulen (en kort pinne så jag gick som en fällkniv) & Vilmer i den andra eftersom jag va rädd han skulle trilla igen.

Så nr 1 är en ny ordentlig cykel som inte välter!
Har hittat en jättefin på Toys r us med Star Wars tryck på!

Nr 2 är en trehjuling till Tuva med fotpinnar & STYRSTÅNG!
Hittat en rosa fin prinsess på toys r us till henne.

Vilmer VILL ju cykla men blev rädd nu efter cykelturen på den knäppa cykeln! Ska Tuva hänga med behövs en ordentlig till henne med. Att gå el åka vagn är inget alt från hennes sida!
Published with Blogger-droid v1.6.7

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar