torsdag 17 mars 2011

Konstaterar...

att barnen i Lomma inte är på dagis länge! Idag hämtade jag barnen 16:45 vilket jag ALDRIG gjort innan. Men vi har haft planeringsdag med jobb & slutade kl 16:00 i Räng så inte mkt att göra. Med vattenfyllda vägar och en temperatur som blinkade på NOLL tog de lite tid hem. När jag kom till dagis va 4 avd som vanligtvis är proppfulla med busiga barn sammanslagna till EN! Där hittade jag mina 2 och TRE barn till. Samtidigt hämtades ytterligare 2 barn. Så kl 17 fanns en liten flicka kvar. Jag trodde faktiskt fler barn va kvar längre på dagis. Jag menar många jobbar väl heltid och slutar 16-17 sen transporttiden från jobb till dagis. Jag är glad att vi kan lösa barnomsorgen så som vi kan. Dom går 3 dagar i veckan mellan 9-14 el 10-16, vilket är så som jag & Jonas vill ha det. Jag kommer i april gå upp lite till i tjänst och nog ha dom där lite mer. Några veckor blir de då 4 dagar per vecka. Tuva skulle utan problem vara på dagis 9-16 fem dagar i veckan. Hon är en dagisunge ut i fingerspetsarna. Vilmer däremot är mer känslig och blir trött. För honom är 9-14 de bästa. När han är kvar till 16 är han mkt tröttare. Och som idag la han sig i soffan kl 18 när Bolibompa började, kl 18:20 sov han....min lille prins! Många ggr när han är till fyra somnar han runt sju i soffan innan vi ens hunnit göra välling. Att 2 syskon kan vara så olika. På Tuva märks de inte att hon varit på dagis en hel dag. Ikväll har hon varit så himla glad & rolig. Min fina Tuva! Tuva & Vilmer är kopior på de yttre. Som personligheter är dom varandras motsatser:-)

Skön kväll här hemma nu. Några minuter efter sju låg båda barnen och sov gott! Så nu har jag lagt mig i soffan för att se Halv åtta hos mig!

Kram!
Published with Blogger-droid v1.6.7

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar