lördag 12 mars 2011

HUR svårt kan de vara?!?!?!?!

Igår när jag kom in till inf akuten tog det sedvanliga kontroller. En stund innan jag åkte tog jag tempen. 38.3 så de va inte så farligt. Tar tempen på ett ställe där de inte kan bli fel, just av den anl att få ett korrekt resultat. Hur som helst kollar hon tempen...i örat! OM dom nu ska envisas med att ta örontemp NÄR ska dom då lära sig hur man gör??? Att de är lika viktigt att strl på den där plastpluppen är rätt för varje öra den ska temp som att den faktiskt sätts I ÖRAT! Hon tittade på mig igår efter att hon kollat tempen så säger hon: de va lågt, 36.1...fryser du?
1) Mina öron va iskalla då jag precis kom utifrån.
2) Tempen nudda knappt öra, va mer på mitt iskalla öra än I.

Så kära du sköterska igår...min riktiga temp va INTE 36.1!!!!

LÄR ER ATT ANVÄNDA DET NI HAR så får ni RÄTT resultat. Har varit med om detta innan på vilmer. Då va han enligt den feberfri, sekunderna efter gick jag in i badrummet för att jag inte trodde ett dugg på sköterskans temp resultat. Då hade han 39.7! Förstår ni från feberfri med örontemp i händerna på en som inte kan till 39.7! Dom kan slänga dom åt h*lvete!
Published with Blogger-droid v1.6.7

2 kommentarer:

  1. väldigt många som äger en örontermometer med motiveringen "det går så mycket enklare att tempa". Men jag fattar inte, för att tempa är väl en av världens enklaste och snabbaste saker att göra? Piper ju innan man hinner blinka och kanske jag som har ett snällt barn, men ligger still de få sekunderna det gör han.
    Annat var det ju förr när det tog längre tid; man va tvungen att ta tid själv.
    Svårt att få en exakt temp är också en orsak till varför man väljer bort örontempen.

    SvaraRadera
  2. Kan inte heller förstå det. Har tempat alla mina barn i rumpan, de går ju på ett kick.

    SvaraRadera