lördag 12 februari 2011

Från bus, bil till Middagstipset!

Barnen är i full gång med pappa där nere, bus bus bus!

Tuva vår lilla apa är så rolig nu! Inne i apaefter perioden!
Vilmer: sjunger amigosången
Tuva: a a a a a ( ordet amigo för svårt )
Vilmer: sjunger Manboy
Tuva: sjunger manbo manbo & dansar samtidigt & flinar med hela huvudet.
När hon ska visa pippi långstrump tar hon händerna i håret precis som hon håller i toffsar:-)

I övrigt gör hon efter en HEEEELA tiden & munnen går i ett! Tänk så mkt man ska lära sig!
Och hon VILL hon blir så arg när de går emot henne. Att de kan bo SÅ mycket känslor i den lilla människan!!!

Ligger nu nerbäddad i min säng. Ser ut som solen lyser, men de va kallt! 8 minusgrader när Jag kom hem från jobb. Natten har varit ok men mycket larm från 2 håll! Vägarna har varit bra iaf i Höllviken & Vellinge, ute på landet litta halt! När vi kom tillbaka till Höllviken imorse efter Vellinge rundan hade en ung kille i sin sportiga mini cooper nog missat att de va en stor rondell ( när man kommer ps väg 100 Vellinge mot Höllviken) för hans bil stog något tilltuffsad mitt uppe på gräset i rondellen! Han måste typ ha flugit dit, det har nog känts!!!

Min Urban (kör en urban cruiser på jobb) däremot med mig bakom ratten vi är ett radarpar & Therese min bästa kumpan samt kartläsare (fast kartor behöver inte vi, kan nog varenda gata i den kommunen!) Inga olyckor för vår del, aldrig! När folk håller sig inne så tvingas vi ut i de värsta snöstormar. Finns inget då som heter kan/vill/bör inte köra... vi kör!

Nä, gonatt!

Psss: Dagens middagstips Chicken sweet and sauer! Recept kommer i em:-)

Kram
Published with Blogger-droid v1.6.7

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar