tisdag 8 februari 2011

Hunger med STOOORT H!

Jag är så hungrig så hungrig...inte på en macka el något sånt utan mat redig mat! Kan riktig känna smak & doft från en plankstek...oxfile, mos, beasås, svamp....aaaaaaaaaa blir tokig! Förstod för ett tag sen varför jag va hungrig! De enda jag ätit idag är en liden macka imorse sen en baguette till lunch....nu 9 timmar senare känns de som jag ska svälta ihjäl! Lugn, barnen åt middag när vi va hos mormor & morfar men då va jag mätt än!

I mikron snurrar nu lite rester. Gryta med kokosmjölk & röd curry....mkt röd curry pasta så jävla starkt så blir irriterad av bara det! Men en kall trist macka nä absolut inte! Magen kommer väl slå bakut!!!

Efter lunch idag for vi iväg hela familjen. Planen va Andys lekland men när vi kom dit med en väldigt lycklig kille fick vi veta att de va stängt, endast babyavd öppen. Tydligen va de några utrymningslampor som va sönder så brandkåren hade stängt av... Vilmer i tårar:-( Men tillslut pep han fram att han ville till museet, så dit for vi! Vilken härlig dag vi fick där!!! Avslutade storstadsbesöket hos mormor & morfar. Tuva som nu kan säga både mormor & morfar!!! Hon lär sig nya ord varje dag. Som en liten papegoja e hon:-)

18:15 när vi körde hem somnade Tuva direkt i bilen. Välling & pyjamas hemma sen somnade hon hemma igen:-) Duktig flicka!!!!

Vilmer godingen fick lite kvällsfika sen kröp vi ner i sängen, läste saga & mös innan han knoppade in.

T kom hem idag, så nu är familjen komplett! Hans pappa hade köpt med kinamat till honom & varenda bit åt han upp! Kryss i taket, jag kan bocka av kvällens kaloriintag som MVG!
Lugn & ro va de här ikväll. T va jätteduktig, lugn & gjorde bara rätt för sig. När dom små somnat gick jag in till T & va med honom 45min för att titta när han spelade Fifa11! Lycklig kille som fick ha sin mamma där:-)

Nu sover alla tre & jag har sjunkit ner i soffan! Vi mår prima igen, alla magtarms monster är väck!!! Imorgon väntar dagis för barnen igen. Vilmer vill inte. Han vill baaaaara vara hemma hela tiden. Men när han sen går innanför grinden är det SÅ kul på dagis! Tuva längtar väl hon, att få leka en HEEEEL dag. Toppen tycker hon!

Nu ska jag ringa min älskade man och höra när han e hemma. Sen är de väl dags att krypa ner, läsa lite bloggar & sova!

Kram
Published with Blogger-droid v1.6.7

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar