onsdag 2 februari 2011

När luften gick ur...

Idag va de möte på skolan... Allt va bra tills jag frågade:
-Det är väl klart att Ni ska följa med till 5.an också?
Dom tittade på varandra sen på oss...
- Nej...

Jag kände hur all luft tömdes i mig. Nej nej nej...vi ska inte på detta nu igen att leta assistent. Jag orkar INTE!
Vi har lyxen att ha en assistent OCH en helt egen lärare till T & till en annan pojke. Jag vet att det är få förunnat att ha all den hjälp som han har. Men det är en självklarhet för mig. Få skolor har den ekonomi och satsning på skola som Lomma har plus att vår rektor är bättre än bäst!

Vi har världens bästa assistent nu & vår lärare är så gryyyyymt duktigt och vet precis hur man jobbar med barn som T! HUR ska han och vi klara oss utan detta???

Som det är nu så är det T & en pojke till som är ett litet team ihop med assistenten och läraren. Dom går på en annan del av skolan, där dom har fått 3 rum som bara dom har. Med varsitt skrivbord, egna designade rum, varsin dator, soffa, dvd mm mm. Problemet nu är att den andra pojken ska upp i 7an och slutar då alltså på vår skola för att flytta upp på högstadiet. Jag misstänker nu att T´s assistent ska följa med den andra pojken upp i 7an... Ingen vet något än... nu väntar nya möte med resursenheten och rektorn... Jag vill inte...vill att det ska vara som vanligt...vi har nog som det är redan...

Låt oss behålla dom vi har!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar